Neurologopeda kliniczny Joanna Dziurleja
Jestem neurologopedą i od kilkunastu lat pracuję z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi z dysfunkcjami nerwowo – mięśniowymi, z różnorodnymi wyzwaniami rozwojowymi, niepełnosprawnością intelektualną i ruchową, z zaburzeniami mowy i komunikacji. W terapii kieruję się przede wszystkim empatią, uważnością i całościowym spojrzeniem na mojego pacjenta. W moim gabinecie prowadzę diagnozę logopedyczną/neurologopedyczną, udzielam konsultacji, przygotowuję plan terapeutyczny oraz prowadzę zajęcia. Doświadczenie, które posiadam, pozwoliło mi stworzyć ofertę skierowaną do osób (niemowląt, dzieci, osób dorosłych) z różnymi trudnościami w zakresie rozwoju mowy i komunikacji oraz trudnościami rozwojowymi. Nieustannie podnoszę swoje kwalifikacji, aby moje oddziaływania terapeutyczne były jak najbardziej efektywne.
Do gabinetu logopedycznego i neurologopedycznego w Gorzowie Wielkopolskim mogą zgłaszać się rodzice z dziećmi od pierwszych dni życia, ale też młodzież i osoby dorosłe.
Wykształcenie
- Integracja Sensoryczna – studia podyplomowe (KPSW Bydgoszcz)
- Neurologopedia Kliniczna – studia podyplomowe (Uniwersytet Medyczny im. Piastów Śląskich we Wrocławiu, Wydział Nauk o Zdrowiu),
- Logopedia z Terapią Pedagogiczną – studia podyplomowe ( Uniwersytet Zielonogórski),
- Wczesna Interwencja i Wspomaganie Rozwoju Małego Dziecka – studia podyplomowe (Dolnośląska Szkoła Wyższa Edukacji Towarzystwa Wiedzy Powszechnej),
- Pedagogika Specjalna – studia magisterskie (Uniwersytet Szczeciński).
Wybrane Kursy i Szkolenia
- Instruktor Masażu Shantala (2019) – Polska Szkoła Masażu Shantala
- Trener Umiejętności Społecznych TUS SST – szkolenie certyfikacyjne (2019) – mgr M. Szczyglik
- Wspomaganie rozowju mowy i komunikacji z wykorzystaniem elementów metody werbo – tonalnej (2019) – mgr A. Dziedzic
- Afazja. Diagnoza i terapia (2019) – mgr M.Puchowska
- Karmienie małego dziecka w aspekcie logopedycznym (2019) – mgr M. Baj – Lieder, mgr R. Ulman – Bogusławska,
- Terapia dziecięcj apraksji mowy, opóźnionego rozwoju mowy,afazji motorycznej i rozwojowej, wg zasad motorycznego uczenia (2019) – mgr E. Grzelak
- Neuroterapia palpacyjno – pulsacyjna sfery orofacjalnej (2019) – dr M. Zawichrowska
- Badanie słuchu w logopedii (2019) – prowadząca – mgr A. Stojak
- Od jedzenia, picia, oddychania i płykania do mówienia – rola funkcji pokarmowych dla rozwoju mowy (2018) – dr M. Machoś
- Niemowlak u logopedy – diagnoza, profilaktyka i wczesna stymulacja (2018) – dr M. Machoś
- Guguhopla, od zabawy do mowienia (2018) – dr M. Machoś
- Nie patrzy, nie słucha, nie mówi – diagnoza i trening bazwoych umiejyności komunikacyjnych (2018) – dr M.Machoś
- Szkolenie z zakresu stymulacji audio – psycho – fonologicznej metodą prof. A.A.Tomatisa (2018) – Centrum Audio – Psycho – Fonologii “ESPACE”
- Masaż logpedyczny od podstaw- podejście praktyczne (2018) – mgr A. Kaczyńska
- Kinesiotaping w logopedii i fizjoterapii stomatologicznej (2018) – dr E. Mikołajewska
- Karmienie terapeutyczne Human Touch – (2018 ) – mgr M. Habik
- Strategiczna metoda usprawniania realizacji fonemów (2018) – prof.US dr hab. D. Pluta – Wojciechowska
- Porażenie nerwu twarzowego (2018) – A. M. Pękacka
- Terapia Miofunckcjonalna (2018) – mgr B. Paradowksa
- Terapia ręki I i II stopnia (2017) – dr R. Rutkowski, mgr M. Adamski
- Terapia sygmatyzmu międzyzębowego (2017) – mgr A. Balewska
- Karty Oceny Logopedycznej Dziecka KOLD (2017) – dr J. Gruba, mgr M.Polczyk
- Narzędzie M-CHAT-R/F – praktyczne zastosowanie w monitorowaniu rozwoju dziecka (2016)
- Neurofizjologicze usprawnianie dzieci – aspekt logpedyczny (2015) – mgr I. Brzozowska – Misiewicz
- Ustna sprawność ruchowa w karmieniu i żywieniu (2014) – dr M. Szmaj
- Dziecięca neurologopedia kliniczna w świetle współczesnej wiedzy neurofizjologicznej (2011) – dr A.Łada
- Wczesna diagnostyka i wspomaganie rozwoju dziecka z zastosowaniem ustno twarzowej terapii regulującej nieprawidłowe napięcie mięśniowe (2009) – dr A. Regner
- Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa – pierwszy, drugi i trzeci rok życia (2009)
- Terapia behawioralna dzieci z autyzmem – 3 stopniowy kurs doskonalący (2008)
- Szkolenia z Metody Krakowskiej :
- Diagnoza i terapia dzieci z zespołem Aspergera (2015) – dr hab. M. Korendo
- Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji – niesłyszacych, autystycznych, z afazją (2014) – dr Z. Orłowska – Popek
- Terapia neurobiologiczna (2014) – prof. dr hab. J. Cieszyńska
- Zasady manualnego torowania głosek. Wczesne objawy autyzmu (2013) – dr M. Korendo, mgr K. Sedivy
- Stymulacja mechanizmów lewopółkulowych (2013) – dr M. Korendo
- Symultaniczno – Sekwencyjna nauka czytania (2013) -prof. dr hab. J. Cieszyńska
- Budowanie systemu językowego dzieci z afazją dziecięcą (2012) – prof. dr hab. J. Cieszyńska
- Szkolenia z alternatywnych i wspomagających metod komunikacji (AAC)
- Zastosowanie programu Boardmaker and Speaking Dynamically Pro w terapii osób z trudnościami w porozumiewaniu się I i II stopień (2018) – mgr J. Pachutko
- Nauczanie 9 krytycznych umiejętności porozumiewania się (2017) – mgr M. Kaźmierczak
- Redukcja zachwań trudnych u osb z zaburzeniami rozwoju poprzez rozwijanie komunikacji funkcjonalnej (2016)
- Szkolenia z zakresu oceny efektywności porozumiewania się dzieci niemówiących (2016) – dr M. Grycman
- Alternatywne Sposoby Porozumiewania się dzieci niepełnosprawnych – I i II stopień (2016) – dr M. Grycman
- PECS I i II stopień (2014) – mgr M.Kaźmierczak
- Makaton I, II i III stopień (2014) – dr B. B. Kaczmarek